Find companies:

• Management
  • Job Culture
Helping the community
Volunteer (Former Employee), Riverside, CAJune 4, 2014
Pros: helping people in need
Cons: there was not enough help to give
Assist with community needs
How to interact with different personalities
Very focused on Community
friendly
Seeing so many people in dire need.
knowing you made a difference
Job Culture
great for making good money
Light Machinist (Former Employee), Auburn Hills, MIFebruary 17, 2014
Pros: great pay nice breaks
Cons: first shift can be real early
great place to make money i did this when i was younger great breaks and good people long hours you can get overtime pretty easy workin here
Job Culture
Great place to get experience.
Clinical Nurse Leader (Former Employee), Meramec BluffsOctober 17, 2013
Long days, little recognition, even less cooperation and communication.
Home Care
Personal Care Support Person (Former Employee), Concord, NHSeptember 13, 2013
This job had its benefits. You could basically work with clients individually without supervision and establish your own schedule. Compensation for this position were very low for what you were expected to do.
Great Job
Youth Empowerment Specialist (Former Employee), Brainerd, MNMarch 26, 2012
Pros: opportunity to work and grow in a company
Wonderful opportunity to work for a company making a difference in the lives of others, competitive pay, great management
Undersköterska
undersköterksa (Current Employee), linköpings kommunSeptember 11, 2012
Pros: hjälpa andra människor
att hjälpa vårdtagaren att komma upp, Och då menar jag inte att man går in till vårdtagaren och säger god morgon dags att gå upp & sen går ut där i från, utan att man hjälper vårdtagaren med det som den inte klarar av att göra själv, att hjälpa dom med hygienen, duscha, kanske lägga upp håret, tänderna, på med kläder. Det värsta man kan göra är att man tar i från dom allt det där, man ska låta dom göra så mycket som dom klarar av att göra själva det är viktigt. Medan vårdtagaren håller på inne i badrummet så kan man hjälpa till med att bädda sängen, slänga soppor & även den sociala biten är viktig när man är inne hos vårdtagaren. Sen är det dags att servera frukost & ge medicin ifall den har någon, Och även vid frukosten är den sociala biten viktig. Efter frukost så kanske vårdtagaren har aktiviteter som den ska iväg på, eller städning. Det kan va så olika det där.

Jag har lätt att komma in i en arbetsgrupp, vågar säga vad jag tycker och tänker det är väldigt viktigt, Att man vågar säga sina åsikter om saker & ting. Att man kan dela med sig av det, och även av sina kunskaper. Och att man känner att man trivs i arbetsgruppen & även känner att dom andra gör det , och att ingen känner sig utanför. ja vet att man inte passar ihop med alla men man ska ändå visa respekt och låta alla får vara med i arbetsgruppen.

Det som är svårt i en arbetsgrupp kan vara när personalen pratar illa om någon annan i personalgruppen, det bästa är att gå till personen direkt & säga att man kanske tycker att den har gjort fel, eller vad det nu kan handla om. Men på jobbet så är det väldigt viktigt att – more... personalgruppen fungerar.

Men även olika situationer med vårdtagaren. T ex om man jobbar på en demensavdelning, om en vårdtagare säger att han/hon inte bor här. Ska man ljuga och säga att vårdtagaren bara ska va här idag eller ska man säga att den bor här & sen blir det kaos, hon/han blir jätte arg...
sen det där med om man måste ringa sjuksköterskan ifall t ex vårdtagaren har ramlat, jag tänker alltid så att det är bättre att ringa en gång för mycket och fråga än att inte ringa alls,

... men den bästa delen på jobbet är att kunna hjälpa vårdtagarna och att få träffa personalen – less

About LSS

Lone Star Technologies, Inc. is a management and holding company with six principal subsidiaries, Lone Star Steel Company (Steel), – Read more