ING Employee Reviews in Netherlands

Found 486 reviews matching the search See all 1,571 reviews
Sort by: Helpfulness | Rating | Date
Het nieuwe werken
Stagiaire Onderzoek Consumentengedrag (Former Employee) –  AmsterdamDecember 2, 2018
Bij ING heb ik veel geleerd over het nieuwe Agile werken en de Lean Methodologie. De lijnen zijn vrij kort binnen ING, waardoor er een open en fijne bedrijfscultuur is.
Pros
Gratis fruit, vrijdagmiddagborrels
Cons
Lange werkdagen
Goede werkomgeving
Medewerker klantenservice (Former Employee) –  ArnhemNovember 19, 2018
Fijne collega's.
Goed salaris.
Goede arbeidsvoorwaarden.
Pros
Goede secundaire arbeidsvoorwaarden
Cons
Variabele werktijden
Compensation/Benefits
Personeel staat onder druk door constante reorganisaties
AIX System Administrator (Former Employee) –  Amsterdam-ZuidoostNovember 19, 2018
Erg leuke collega's en veel mogelijkheden tot ontplooien van jezelf. Echter staat het personeel onder grote druk doordat er een constante stroom van reorganisaties. Hierdoor wordt de sfeer wat getemperd en staat de productie onder druk.
2.0
Slechte organisatie
Telefonisch klantcontact, backoffice (Current Employee) –  LeeuwardenNovember 13, 2018
ING werkt met zelfsturende teams, zonder duidelijke doelen of bevoegdheden te geven. Dit zorgt dan ook voor chaos en een verziekte werksfeer. De werkdruk ligt sinds een paar jaar zo hoog dat voor andere activiteiten zoals coaching geen ruimte is. ING legt hoge commerciële targets op, die ten kostte gaan van kwaliteit en zorgvuldigheid.

Management wordt tegenwoordig vaak gerouleerd waardoor niemand echt betrokken is en geen lange termijn politiek aanwezig is. Communicatie en aansturing vanuit management is dan ook slecht.

Voorbeeld hiervan is dat op onze afdeling de uitzendkrachten mochten solliciteren op hun eigen baan. Sollicitaties werden beoordeeld door externe mensen, dus niet door eigen management. Vervolgens werden van de 60 sollicitaties twee mensen uitgeselecteerd - en zeker niet de beste. En die bleken vervolgens niet hun eigen baan te behouden, maar tegen hun wil een baan op een commerciëlere afdeling te krijgen.

Ander detail: gebouw in Leeuwarden wordt sinds een jaar niet meer goed schoongehouden. Veel stof, slechte lucht, toiletten zijn vuil. Maandverbandbakken zijn de hele zomer niet geleegd!

De beloning bij ING is iets hoger dan bij vergelijkbare banen elders in Leeuwarden. Maar de organisatie is in een paar jaar tijd enorm afgegleden. Een andere reden dan geld om hier te gaan werken is er niet.
Pros
Redelijk goede beloning
Cons
Hoge werkdruk, verziekte werksfeer, slecht management, smerige omgeving
leuke meidengroep
Datatypiste (Former Employee) –  Data EntryNovember 10, 2018
Lekker veel op een dag doen werd zeer gewaardeerd, je kreeg een bonus
Pros
bonus
Cons
te lang achter een pczitten
leuke werkomgeving
Facilitair medewerkster (Former Employee) –  SchagenNovember 2, 2018
leuk team om mee te werken ook voor ing zelf om daar schoon te maken helaas kan het schoonmaak werk niet voortgezet worden vanwege een armblesure
Compensation/Benefits
Onpersoonlijk management, goede arbeidsvoorwaarden, weinig kans op doorstroming
CLT member (Former Employee) –  LeeuwardenOctober 19, 2018
Je wordt er niet gezien als persoon. Het management is keihard en heeft geen oog voor de mens en alles wat daarbij hoort
Leerzaam
Associate Grootzakelijk (Current Employee) –  ZwolleOctober 17, 2018
Leuk team echter wil ik mij graag verder ontwikkelen in een andere richting
Zorg dat je weg bent voor je 40ste
Cryptographic Security Officer (Former Employee) –  AmsterdamOctober 2, 2018
ING is zondermeer een topwerkgever voor wat betreft salaris en trainingsmogelijkheden.
ING profileert zich graag als een ICT-bedrijf dat ook nog een beetje financiële dienstverlening doet. De gammele infrastructuur wordt met veel dwang en druk op de been gehouden. De focus ligt echter op de flitsende app markt.
Als oudere werknemer word je getolereerd om de legacy systemen in de lucht te houden. Een wens om ingezet te worden bij actuele software wordt vrijwel niet gehonoreerd. Gelukkig is de Gouden Handregeling riant.
Als slot wil ik vermelden het enorme verloop in het management. 18 verschillende managers in 15 jaar vind ik wat veel.
Pros
Beloning en trainingsmogelijkheden
Cons
De combinatie ING en oudere werknemer is geen gelukkige.
Prima werkgever
PERSONAL BANKER (Current Employee) –  TerneuzenSeptember 10, 2018
Veel ontwikkelingsmogelijkheden, maar beperkte doorgroeimogelijkheden in mijn omgeving.
Was this review helpful?Yes 1NoReport
Compensation/Benefits
Goed geleid bedrijf in change proces
Programme Director (Former Employee) –  AmsterdamSeptember 3, 2018
ING gaat snel van bank naar IT bedrijf met daarbij behorende cultuur.
Pros
goede arbeidsvoorwaarden
Cons
lange werkdagen
Compensation/Benefits
De werkplek van de toekomst, nu.
Krediet specialist (Current Employee) –  Amsterdam-ZuidoostSeptember 3, 2018
Werk prive in balans, werknemer centraal en open minded en toekomst proof
Pros
Thuis werken
Was this review helpful?YesNo 1Report
Compensation/Benefits
Goede werkgever met veel mogelijkheden
Senior medewerker (Former Employee) –  LeeuwardenAugust 27, 2018
Een geweldige werkgever met goede voorzieningen en mogelijkheden. Ik heb er een hele goede tijd gehad maar was het niet eens met de ontslagcultuur.
De meeste jaren veel vrijheid in de organisatie van je werk, dit werd steeds meer gestuurd. Deels terecht maar minder voor mij om in te werken.
We kregen heel veel mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling, we deden veel aan groepswerking en feedback trainingen.
Het moeilijkste van de baan was het meegaan in de ontwikkelingen op big data gebied. Het leukste was de vrijheid van handelen, teamwork.
Pros
Goed salaris en ontwikkelingsmogelijkheden
Cons
Sociaal is het een stuk minder geworden
Was this review helpful?Yes 1NoReport
Compensation/Benefits
fijne collega's op de werkvloer
Cliëntadviseur bankkantoor (Former Employee) –  Rotterdam-ZuidAugust 27, 2018
betrokkenheid voor de klanten is groot. collegialiteit ook. jammer van de reorganisatie die veel meer klanten aan hun lot zal overlaten.
Met plezier gewerkt tot de reorganisatie van april 2016
Senior medewerker commercieel midoffice (Former Employee) –  AmsterdamAugust 11, 2018
Tot aan de reorganisatie van april 2016 vele jaren met plezier voor Postbank/ING gewerkt. Er was ruimte om te groeien, zelfstandig je werk uit te voeren en afwegen te maken die niet standaard in het beleid stonden. Dit is sinds de nieuwe organisatie van april 2016 grotendeels teniet gedaan. Je moet je conformeren aan het beleid en er is geen afwijking meer mogelijk. Tevens werden deeltijd medewerkers gedwongen om meer uren te draaien over meerdere dagen. B.v. iemand die 24 uur werkte binnen drie dagen moest minimaal 28 uur gaan werken verspreid over 4 dagen. Je mocht geen 27 uur werken binnen drie dagen.
Pros
Collegialiteit
Cons
Balans prive werk
Compensation/Benefits
Goed salaris, slecht management vanwege reorganisatie.
Administratie medewerker (Former Employee) –  Amsterdam-ZuidoostJuly 24, 2018
Vanwege reorganisatie werden alle functies opgeheven, en uitbesteed aan een derde bedrijf in Budapest. Hierdoor was er geen aandacht voor management en kennisoverdracht.
Pros
Goed salaris
Cons
Geen aandacht voor operationeel management
Was this review helpful?Yes 2No 1Report
Compensation/Benefits
geweldig bedrijf dat met zijn tijd mee gaat en mij veel heeft geboden.
Business Manager (Former Employee) –  AmsterdamJuly 10, 2018
Bij ING werkte ik in een agile omgeving waarbij we zeer resultaat gericht te werk gingen. Dat is iets waar ik van hou. We werkte in multidisciplinaire teams. De liefde voor het Customer Experience vak heb ik daar geleerd. Het lastige bij ING is dat er met veel partijen moet worden afgestemd maar ook dat heb ik daar geleerd.
Pros
goed salaris en fijne werksfeer
Cons
besluitvaardigheid management
Compensation/Benefits
Een van de beste werknemers van Nederland
Account Manager (Current Employee) –  AmsterdamJuly 8, 2018
- Goeie salaris
- leuke collega's (niet altijd natuurlijk)
- flexibel met werken vanuit thuis (afhankelijk van afdeling)
- jonge mentaliteit en iedereen is open om advies te geven / suggesties
Pros
NS businesscard, flex werken vanuit thuis
Cons
Weinig minpunten, niets belangrijks (slechte koffie, soms bureaucratie, enzo)
Was this review helpful?YesNo 1Report
Compensation/Benefits
Fantastiche werkgever en zeer professionele organi
Management (Former Employee) –  LeeuwardenJuly 4, 2018
ING is zich bewust van het feit dat de medewerker het kapitaal van de organisatie is. Autonomie en Ontwikkeling staat hoog op de lijst, als je het aandurft!

ING heeft enorm bijgedragen bij het worden wie ik ben en ik ben ontzettend trots dat ik 20 jaar onderdeel heb mogen zijn van alle verandering, groei en professionalisering!
Pros
Professionele organisatie
Cons
Reorganisaties volgen iets te snel op elkaar, waardoor de waardevolle basis wel wat te voortduren heeft.
Ing
CLT MEMBER ZAKELIJK (Current Employee) –  LeeuwardenJuly 2, 2018
ING is een mooi bedrijf om veel ervaring op te doen. ING is erg zoekende in hoe ze de combinatie van klantverzoeken en klantcontacten het beste kunnen verdelen.
Pros
Veel zelfstandigheid
Cons
Veel werkdruk
Claimed Profile

Ask a question about working or interviewing at ING. Our community is ready to answer.

Ask a Question

3.9InHerSight Score

3.8Personal Development

3.5Career Opportunities

4.2Family Support

Women rate the female-friendliness of their workplaces on InHerSight

Powered by InHerSight